Az elnevezést és az alapötletet Franziska Schäffer koncepciójából merítettük és alakítottuk tovább.

Célok:

  • Az iskolában töltött idő keretbe foglalása.
  • A közösen eltöltendő idő jó hangulatban való elkezdése, majd lezárása, illetve jó hangulatban való hazatérés.
  • Figyelemösszpontosítás egymásra, a tanulási tartalomra, önmaguktól a környezetük felé fordulás.
  • Az önkifejezés a különféle kommunikációs csatornák, eszközök, módszerek kipróbálásával.
  • Közösségi társadalmi szokások, szabályok megismerése és gyakorlása.
  • Zenei élményszerzés.
  • A közösség élménye, közösséggé válás.
  • Hangulatok, érzelmek megismerése.
  • Személyes kapcsolatok kialakulása, elmélyülése. Önálló vélemény kialakulása.

Feladatok:

  • Nyugodt, kellemes légkör teremtése.
  • Megfelelő testhelyzet biztosítása, mely lehetővé teszi a figyelmet és a különféle kommunikációs fogások alkalmazását, beleértve a hangadást, a manipulációt és a nagymozgást is.
  • A beszédértés fejlesztése.
  • Kommunikációs eszközök, módszerek megismertetése.
  • Igen-nem válaszadás kialakítása.
  • Manipulációfejlesztés.
  • Hangadásra való bátorítás.