A gyógytorna során egyéni foglalkozások keretében igyekszünk az adott sérüléshez képest lehető legteljesebb mértékben helyreállítani a károsodott csont- és izomrendszert, s ezáltal lehetővé tenni az egészségeshez közelítő mozgást. Célunk a gyermekek minél teljesebb önellátásra tanítása, a mozgásigény és mozgásszeretet kialakítása.

Ennek során próbáljuk korrigálni a helytelen testtartást, leépíteni a kóros reflexeket, megelőzni a másodlagos deformitásokat, tanítani a korrektív testhelyzeteket. Nyújtjuk az izomzsugorodásokat, lazítjuk a feszes és tonizáljuk a renyhe izmokat, valamint egész testre kiterjedő izomerősítést végzünk. Az emberi mozgásfejlődést követve tanítjuk a helyzet- és helyváltoztató mozgásokat: gurulást, kúszást, mászást, helyes ülést, állást, járást. Végzünk légző-, egyensúlyérzék– és koordinációfejlesztő gyakorlatsorokat. Speciális eszközökkel fejlesztjük a kézügyességet. Szükség esetén tanítjuk a különböző segédeszközök (a hüvelyktávolító síntől a kerekes székig) használatát.
Miközben a legmodernebb technikákat és eszközöket alkalmazzuk nem feledkezünk meg arról, hogy gyerekekkel dolgozunk, így a foglalkozások mindig játékos, éneklős–mondókás keretben történnek, a mozgásra motiválva, de sosem okozva fájdalmat.

A csoportos mozgásnevelés órákon az osztályokban gyógytornász vagy konduktor vezetésével végzünk széleskörű fejlesztést, kihasználva a nagyobb létszám adta lehetőségeket. Ünnepekre, bemutatókra kisebb táncokat, jeleneteket tanulunk, amiben minden gyermek – még a súlyos állapotú kerekes székes is – részt tud venni.
A mozgássérültségek ellenére vidám, jó hangulatú foglalkozások zajlanak naphosszat, ahol a legkisebb haladásnak is együtt örül gyermek, szülő, gyógytornász egyaránt!