Intézményünkben évek óta biztosítjuk kiegészítő terápiaként a gyógylovaglást a leginkább rászoruló gyermekek számára.
A gyógylovaglás irányzatai közül, a gyógypedagógiai lovaglás által közvetített pszichológiai, pedagógiai, fiziológiás és szociális értékek segítségével habilitáljuk és rehabilitáljuk az egyént.
Célunk az általános illetve egy-egy szakterületre összpontosító fejlesztés, nevelés, szocializáció, amelynek során speciális gyakorlatokkal és módszerekkel, komplex módon érünk el eredményeket.

 

A terápiában különböző diagnózisú gyermekek vesznek részt:

  • tanulásban és értelmileg akadályozott, mozgáskorlátozott
  • autista
  • súlyosan és halmozottan sérült
  • magatartási és viselkedészavarokkal küzdő
  • súlyos kommunikációs zavarral küzdő gyermekek

 

A  ló, mint terápiás társ, feltétel nélkül mindenkit egyformán elfogad, amely rendkívül   kedvező a gyerekek pszichés állapotára, feloldja szorongásukat, befelé fordulásukat, kisebbrendűségi érzéseiket. Erősíti önbizalmukat, jó lehetősége kínál a kommunikáció fejlesztésre, segít a bátrabb kapcsolatteremtésre tágabb környezetükkel.
A mozgáskorlátozott gyermekek egy új perspektívából ismerhetik meg a világot, megtapasztalhatják a lovon ülve a harmonikus mozgás, gyakran az „önálló járás”  élményét. A ló hátának íve és testének melege ellazítja a spasztikus izmokat, elősegíti a megrövidült izmok nyújtását és az izületi mobilizációt. A ló háromdimenziós mozgásimpulzusai által javul a testtartás, az egyensúlyi- reakció, izomtónus, a mozgáskoordináció, a légzésfunkció  és az egész mozgáskép összerendezettebbé válik.
Összefoglalva a gyógypedagógiai lovaglás komplex, sokoldalú hatásmechanizmusa által a terápiában részt vevő gyermekek egész személyisége fejlődik, általa közelebb kerülnek a társadalmi elfogadás és az integráció lehetőségéhez.