Intézményünkben évek óta biztosítjuk kiegészítő terápiaként a gyógylovaglást a leginkább rászoruló gyermekek számára.
A gyógylovaglás irányzatai közül, a gyógypedagógiai lovaglás által közvetített pszichológiai, pedagógiai, fiziológiás és szociális értékek segítségével habilitáljuk és rehabilitáljuk az egyént.
Célunk az általános illetve egy-egy szakterületre összpontosító fejlesztés, nevelés, szocializáció, amelynek során speciális gyakorlatokkal és módszerekkel, komplex módon érünk el eredményeket.
A terápiában különböző diagnózisú gyermekek vesznek részt:
- tanulásban és értelmileg akadályozott, mozgáskorlátozott
- autista
- súlyosan és halmozottan sérült
- magatartási és viselkedészavarokkal küzdő
- súlyos kommunikációs zavarral küzdő gyermekek
A ló, mint terápiás társ, feltétel nélkül mindenkit egyformán elfogad, amely rendkívül kedvező a gyerekek pszichés állapotára, feloldja szorongásukat, befelé fordulásukat, kisebbrendűségi érzéseiket. Erősíti önbizalmukat, jó lehetősége kínál a kommunikáció fejlesztésre, segít a bátrabb kapcsolatteremtésre tágabb környezetükkel.
A mozgáskorlátozott gyermekek egy új perspektívából ismerhetik meg a világot, megtapasztalhatják a lovon ülve a harmonikus mozgás, gyakran az „önálló járás” élményét. A ló hátának íve és testének melege ellazítja a spasztikus izmokat, elősegíti a megrövidült izmok nyújtását és az izületi mobilizációt. A ló háromdimenziós mozgásimpulzusai által javul a testtartás, az egyensúlyi- reakció, izomtónus, a mozgáskoordináció, a légzésfunkció és az egész mozgáskép összerendezettebbé válik.
Összefoglalva a gyógypedagógiai lovaglás komplex, sokoldalú hatásmechanizmusa által a terápiában részt vevő gyermekek egész személyisége fejlődik, általa közelebb kerülnek a társadalmi elfogadás és az integráció lehetőségéhez.