„A hagyományőrzés szerepe és jelentősége a súlyosan-halmozottan sérült tanulók tanórai és szabadidős tevékenységeiben” című módszertani képzés anyagának bemutatása, képzés.

Az EFOP-3.1.6-16-2017-00007 azonosító számú projekt kapcsán ismét megvalósulhatott egy képzésünk, amelyet a Vendel naphoz kötöttünk.

A program alakulása 8.00 órától- 16.00 óráig:

A regisztrációt követően – módosítva az eredeti program elképzelést- , átadtuk a kiadványt a megérkező vendégeknek, mivel fontos segédanyagként támaszkodtunk rá az egész napos képzés során. ( Jónás Rudolfné – Kővárnié Barth Eszter – Sarlós Judit: ÍGY KEREKEBB A VILÁGUNK „A hagyományőrzés szerepe és jelentősége a súlyosan-halmozottan sérült tanulók tanórai és szabadidős tevékenységeiben” című módszertani segédanyagunkat, melyet hanganyagot tartalmazó CD melléklettel egészítettünk ki.)

Bergmann Éva az iskola igazgatója bemutatta az intézmény különböző tagozatainak, csoportjainak munkáját és a hagyományőrzés szerepét hogy, milyen az módon járulhat a súlyosan-halmozottan sérült tanulók fejlesztéséhez.

A hagyományos ünnepeinkre hangolódó játékkal és egyben a résztvevők bemutatkozásával folytattuk a programot.

Ezt követően, PPT előadás keretében az évkör ünnepei szerint haladva, az egyes jeles napokra való készülődés módját, sajátosságait mutattuk be. A fő hangsúlyt most az őszi jeles napok részletes ismertetésére és a hozzájuk illő dalok és kézműves tevékenységek tanulására helyeztük. Elmondtuk, képanyaggal és tárgyi eszközökkel illusztráltuk, hogy intézményünkben miként vonjuk be a halmozottan sérült tanulókat a felkészülésbe és a játékba.

Kézműves tevékenységünk a szeptemberi Kisasszony napjához kapcsolódott, babát nemezeltünk.

A finom ebéd után 13.00 órától kezdődött a Vendel-napi vásár kikiáltókkal, mesejátékkal, tánccal és szebbnél-szebb portékák árusításával.

A vásár utáni zárókörben meghallgattuk egymás visszajelzéseit, mindenki elmondhatta milyen élményekkel gazdagodott – Ki, mit visz haza?

A program résztvevői: a súlyosan-halmozottan sérült gyermekekkel foglalkozó gyógypedagógusok, óvodapedagógusok, tanítók,  konduktorok, gyógytornászok, asszisztensek és más érdeklődők.

Összegzés: A napsütéses időjárás kedvezett a Vendel-napi vigasságnak. Jó hangulatban telt az ünnep. A meghívott vendégeink jól érezték magukat. Sok új tapasztalattal zártuk ezt a hosszú programot.

Inegrált nyári tábor Hortobágy

Alapítványunk gyermekei EFOP 3.1.6-162017-00007 „A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése a KEREK VILÁG ALAPÍTVÁNY Iskolájának szakmai fejlesztésével” c. projekt támogatásával nyári táborban vettek részt.

Időpont: 2019.08.12-2019.08.17-ig

Helyszín: Hortobágyi Nemzeti Park, szálláshely Fecskeház Erdei Iskola.

Gyülekezés a pécsi Domus parkolóban történt reggel, majd elindult a csoport teljes létszámmal, 26 gyerek és 16 felnőtt, a résztvevők között sérült, és nem sérült gyerekeink mellett szülők is részt vettek integrált táborunkban. Az utazásunk zökkenőmentes volt délután érkeztünk. Mindenki elfoglalta a szálláshelyét ezen a napon nem volt szervezett programunk, hanem ismerkedtünk a hellyel és a környezettünkkel. A továbbiakban a Fecskeház Erdei Iskola szervezte programjainkat.

2019.08.13.Reggeli után a csoport elindult a HNP látogatóközpontba ahol 10.00-tól film vetítéssel egybekötött ismertetőt nézhetünk a pusztáról annak kialakulásáról és az állatvilágáról. Utána hortobágyi pásztorélet bemutatása a Pásztormúzeumban majd a Hortobágyi csárda megtekintése következet, és megtekinthettük a természetrajzi kiállítást. Ezek után vissza mentünk a szálláshelyre ebédelni. Következő programunk 14.00-tól kezdődött, Hortobágy kézműves foglalkozáson vehetünk részt. Hortobágy környékére jellemző mesterségekkel ismerkedhetett meg felnőtt, gyerek egyaránt.

2019.08.14.Ezen a napon a tervezett szabadtéri programok átcsoportosításra kerültek, a csapadékos időjárás miatt. Házon belül foglaltuk le a gyerekek idejét. Délelőtt folyamán kézműves foglalkozást tartottunk, de lehetett rajzolni, kártyázni és társasjátékkal játszani, gyerekek szabadon választhattak a lehetőségek közül. Délutáni program film vetítéssel folytatódót, aminek a témája a Hortobágy.

2019.08.15.Délelőtt 9.45 órakor átsétáltunk a csoporttal a Mátai Méneshez, 10.00-tól szekértúrán vehetünk részt, amit a gyerekek és a felnőttek egyaránt nagyon élveztek. A szekértúra keretében megismerkedhetünk a szabadban élő régi háziállatokkal: racka juhhal, magyar szürke marhával, mangalica sertéssel, vízi bivallyal. A program része volt egy rövid csikósbemutató. Délutáni programunk az előző nap elmaradt programja volt a Hortobágyi vadaspark bemutatása. A Vadaspark kiválóan alkalmas az ősi puszta vadvilágának bemutatására, az ember megjelenése előtt milyen állatok éltek ezen a területen. Látogatás során megtekinthető volt a Przewalski-ló, Heck –marha, vadszamár, farkas, sakál, pelikán, vadmacska, réti sas, keselyű. A program időtartalma kb. 3 órán át tartott a gyerekek kellemesen elfáradtak.

2019.08.16.Programunk helyszíne Hortobágy –Halastó természeti túra során a vizes élőhelyek megismerése volt a cél. Külön élményben részesültünk, hogy kisvasúttal közlekedhettünk. Betekintést nyertünk a madárvilág táplálkozásába és viselkedésébe illetve megfigyelhettük a vízi növényzetet. Délutáni programunk a szerdán elmaradt Pusztai Állatparkba folytatódót. Este tábortűz mellett feldolgozásra került a hét eseményeinek feldolgozása. A gyerekek saját szavaikkal elmondták, mi volt ami a legjobban tetszett nekik a programok közül. A tábor tartalmas volt és jó élményekkel zárult.

2019.08.17. Hortobágyi táborunk utolsó napján már nem volt programunk. Délelőtt kényelmesen kipakoltunk a szobákból és ebéd után elindultunk vissza Pécsre. Este 19.00 órakor érkeztünk, ahol már a szülők vártak minket.

Integrált nyári tábor-Őrimagyarósd

Integrált táborunk az EFOP-3.1.6-16-2017-00007 azonosító számú projektünknek köszönhetően valósulhatott meg.

A KEREK VILÁG ALAPÍTVÁNY integrált nyári táborának célja volt, olyan értékközpontú és értékteremtő tábor megvalósítása, amely szervesen illeszkedik az alapítvány mindennapjaiba. Kirándulásaink segítségével törekedtünk a természetközeli életmód megszerettetésére.

A tábor másik célja volt az élményterápia és a közösségi sikerélmény megteremtése súlyosan halmozottan sérült gyerekek integrálása különböző sérültségű, és a normál fejlődésű táborlakókkal.

A tábor lehetőséget nyújtott a környék természeti, kulturális adottságainak megismerésére kinek-kinek, értelmi szintjének megfelelően.

2019 július 01. 12:45 -kor érkeztünk meg Őrimagyarósdra 26 gyerek és 14 kísérővel. Az első nap elhelyezkedtünk majd megismerkedtünk a táborhellyel és a faluval.

Másnap Körmenden jártunk, ahol a csoport egyik része megtekintette a Batthyány Örökségközpontot. A csoport másik része a kastélyparkban a játszótéren játszott és sétált a csónakázótó partján. Azért vált ketté a társaság, mert a múzeum nem volt akadálymentes. A program után fagylaltoztunk a városka főterén. Ebéd után a fürdés elmaradt az időjárás miatt, helyette kézműves foglalkozást tartottunk, ahol gipszet öntöttünk, fonalból lampionokat készítettünk és gyurmáztunk. Ez utóbbi tevékenység lelkesítette a gyerekeket legjobban.

Szerdán a Szőcei Lápok Házának interaktív kiállítását tekintettük meg, majd, aki tudott végigment a tanösvényen. Délután sikerült a fürdés a Vadásatóban.

Csütörtök reggel Szaknyérre buszoztunk az Alpakafarmra. Délután fürödtünk. Vacsora után tábortűzi műsor, utána mindenki megoszthatott egy-egy gondolatot, élményt a táborral kapcsolatban.

A pénteki nap rendbe tettük a környezetünket, összepakoltuk a holminkat, megebédeltünk a Vadásatónál a Vadása Étteremben, majd egy rövid sétát tettünk a tó körül, és hazaindultunk.

Összefoglalva: A tábor kitűzött céljait maradéktalanul megvalósítottuk. Élményekkel, pozitív tapasztalatokkal, elégedetten érkeztünk haza. Különösen jó volt látni az integráció megvalósulását, hogy az ép gyermekek mennyire segítőkészek, lelkesek voltak a különös bánásmódot igénylő gyermekeinkkel szemben.

Szakmai nap workshop a néphagyomány témakörében

Az EFOP-3.1.6-16-2017-0007 azonosító számú, „Köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése a KEREK VILÁG ALAPÍTVÁNY iskolájának szakmai fejlesztésével” elnevezésű pályázati program keretében megvalósult, „A hagyományőrzés szerepe és jelentősége a súlyosan-halmozottan sérült tanulók tanórai és szabadidős tevékenységeiben” című szakmai nap, workshop. A program során Bergmann Éva az iskola igazgatója beszámolt az iskola összetételéről és az itt folyó munkáról. Majd a hagyományőrzés gyökereiről hallhattak a résztvevők, a kezdetektől a mai napig és arról, hogy mindez, milyen módon járulhat a súlyosan-halmozottan sérült tanulók fejlesztéséhez.

A pünkösdi játékok előkészületei és gyülekezés alatt, a résztvevőket körbe vezettük az intézmény épületében.

A pünkösdi királynéjárást és a pünkösdi királyválasztást az udvaron tartottuk. Nagy kedvcsináló volt a kicsiknek a „nagyfiúk” versengése. A játék után beszélgetés, majd az ebéd következett.

Ebédszünet közben kiosztottuk a kiadványt a jelenlevők részére.

A délutáni részt ismerkedő játékkal indítottuk, ahol érdekes gondolatokat osztottunk meg egymással magunkról.

A délutáni előadás során az évkör ünnepei közül három őszi jeles napot ismertettünk (Vendel-napi vásár, Farkasnap, Márton-nap) és az ezekre való készülődés módját és magát az ünnepet, közben egy-egy éneket illetve kézműves tevékenységet tanítottunk. Elmondtuk, hogy nálunk, miként vonjuk be a halmozottan sérült tanulókat a felkészülésbe és a játékba.

16-tól a néphagyományismereti játékban összefoglaltuk a hallottakat a jelenlévők aktív részvételével. Évkörös táblán kellett elhelyezni az ünnepeket és párosították hozzávaló jellemzőt.

 

Összegzés: A viszontagságos időjárás ellenére sikerült egy szép napot szereznünk a résztvevőknek és magunknak. Nem csak a pünkösdi játék, de a bográcsban készült ebéd is nagyszerűre sikeredett.

Integrált családi nap

Iskolánkban, 2019. május 30-án került megrendezésre az „Integrált családi nap” elnevezésű rendezvény. A program az EFOP-3.1.6-16-2017-00007 „A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése a Kerek Világ Alapítvány Iskolájának szakmai fejlesztésével” elnevezésű pályázat keretein belül valósult meg, 180 fő részvételével. Az eseményt a Mosolyország-Világa Rendezvényszervező Kft. koordinálta a Márkus Színház, az Apró Paták Lovas SE. és az Akinho Pizzéria közreműködésével. A résztvevők megtekintették a Márkus Színház előadását, terápiás lovagoltatáson, arc- és testfestésen vettek részt. Ezen kívül volt lufihajtogatás, kétféle légvár, személyenként egy pizzaszelet, 2 dl üdítőital és egy gombóc fagylalt. Az iskolába járó gyermekeken kívül a rendezvényen részt vettek szülők, nagyszülők, testvérek, barátok és a szomszédos, Sétatér Utcai Tagóvoda kicsinyei kísérőikkel.

Az Integrált családi nap megrendezésével célunk elsődlegesen az volt, hogy a súlyosan halmozottan sérült illetve az enyhébb fokban érintett tanulóink családjait, barátait, valamint az ép gyermekeket befogadó intézmények érdeklődőit vendégül látva közös, élményekkel teli programot nyújtsunk. Ezzel elősegítve a sérült és ép gyermekek kortárs kapcsolatainak kialakulását, valamint a különböző generációk együttes, vidám tevékenységeken alapuló kapcsolatteremtését. A rendezvény célja az is volt egyben, hogy az ép gyermekek társadalmi érzékenyítésének lehetőségét előteremtsük.

Az Integrált családi nap feledhetetlen élményt nyújtott minden résztvevőnek. A program a fentiek mellett lehetőséget teremtett a kikapcsolódásra, rekreációra, az együttes tartalmas időtöltésre.

Tapasztalatcsere a Pécsi Éltes EGYMI-ben

Az EFOP-3.1.6-16-2017-0007 azonosító számú, „Köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése a KEREK VILÁG ALAPÍTVÁNY iskolájának szakmai fejlesztésével” elnevezésű pályázati program keretében megvalósult, a második tapasztalatcsere az „Egységes értékelőlap a fejlesztő nevelés-oktatásban” című munkákkal kapcsolatban.

A bemutatkozásunkat követően az első bő fél órában röviden ismertettük a módszertani anyag legfontosabb fejezeteit. Részletesen kitértünk az egyéni fejlesztési tervek, és az értékelések készítésének problémájára, melynek keretében a kérdőíves tapasztalatok is ismertetésre kerültek. A kollégák körében konszenzus volt abban, hogy komoly nehézségeket jelent a pedagógiai munka során, hogy nem állnak rendelkezésre a súlyosan-halmozottan sérült gyermekek képességstruktúráját feltáró minden szempontból megfelelő mérőeszközök. Ismertettük, hogy az egységes értékelő lapok használata – szándékaink szerint -. milyen módon járulhat hozzá ahhoz, hogy a súlyosan-halmozottan sérült tanulók fejlettségi szintjéről, szükségleteiről egységesebb, konkrétabb képet alkothassunk, és ezáltal egyszerűen nyomon követhessük a gyermekek egyes területeken mutatott fejlődését négy éves periódusban, félévenkénti eredményrögzítéssel. Ezt követően vázlatosan bemutattuk az értékelő lapok felépítését, szerkezetét, a szerkezetválasztás indoklását, használatának módját, az értékelés menetét, az egyes jelzések szerepét.

Előadásunk második részében területenként és részletesen bemutattuk az egyes értékelő lapok felépítését, részterületeit, azok tartalmát. Indokoltuk a szerkezet összeállításához kapcsolódó szempontjainkat az értékelés szemszögéből. Ismertettük pontról-pontra a használati módot, az értékelés mikéntjét. Az együtt gondolkodás során több kérdés felmerült a szakemberek részéről, ezt megbeszéltük, egyeztettük.

Összegzés: Komoly megmérettetésnek éreztük, hogy több társintézmény szakemberei milyen módon fogadják az általunk készített munkaanyagot. Jó volt megtapasztalni, hogy a résztvevő kollégák körében nagyon pozitív volt az értékelő lapok fogadtatása. Hiánypótló dokumentumként fogadták, amely nagyban segítheti oktató-nevelőmunkájukat. Több intézmény képviselője is kifejezte szándékát az értékelő lapok alkalmazására, ezért együttműködési megállapodás megkötésére is sor került, amelyben a használatáról, bevezetéséről hivatalosan is nyilatkoztak.

 

„A hagyományőrzés szerepe és jelentősége a súlyosan-halmozottan sérült tanulók tanórai és szabadidős tevékenységeiben” című módszertani képzés anyagának bemutatása, képzés.

A EFOP-3.16.6-16-2017-00007 sz. projektünk kapcsán megrendezésre került az első képzési nap. A program résztvevői a súlyosan-halmozottan sérült gyermekekkel foglalkozó gyógypedagógusok, óvodapedagógusok, konduktorok, gyógytornászok voltak. Bergman Éva, az iskola igazgatója beszámolt az iskola felépítéséről, a pályázati projektünkről, és az itt folyó munkáról. Az első órában az ismerkedési játék során minden résztvevő megosztott egy-egy gondolatot az életéből a választott képek (a természethez és a hagyományokhoz köthető) segítségével. Ezt követően, a hagyományőrzés gyökereiről hallhattak a résztvevők a kezdetektől napjainkig, és arról, hogy mindez milyen módon járulhat hozzá a súlyosan-halmozottan sérült tanulók fejlesztéséhez. A Szent György napi játék előkészületei és a gyülekezés alatt a résztvevőket körbe vezettük az intézmény épületében. A Szent György legenda eljátszása után mindenki együtt vett részt az énekes, táncos népi játékban. Ebédszünet közben jó hangulatú kötetlen beszélgetés folyt a látottakról. A délután során PPT előadás keretében az évkör ünnepei szerint haladva ismertettük a jeles napokra való készülődés módját és magát az ünnepet, közben egy-egy éneket illetve kézműves tevékenységet tanítottunk. Elmondtuk, hogy nálunk miként vonjuk be a halmozottan sérült tanulókat a felkészülésbe és a játékba. A néphagyomány-ismereti játékban összefoglaltuk a hallottakat a jelenlévők aktív részvételével. Évkörös táblán kellett elhelyezni az ünnepeket és párosították a hozzávaló jellemzőt. A zárókörben mindenki elmondhatta milyen élményekkel gazdagodott.A program végén minden képzésben résztvevőnek átadtuk Jónás Rudolfné – Kőváriné Barth Eszter – Sarlós Judit: ÍGY KEREKEBB A VILÁGUNK „A hagyományőrzés szerepe és jelentősége a súlyosan-halmozottan sérült tanulók tanórai és szabadidős tevékenységeiben” című módszertani segédanyagunkat, melyet hanganyagot tartalmazó CD melléklettel egészítettünk ki. Kíváncsian vártuk a hallgatók visszajelzéseit. Reméltük, hogy nekik is örömük telik majd jeles napjaink megismerésében, átélik azt az örömöt, ami minket is sarkall. A zárókörben elhangzottak alapján megállapíthatjuk, hogy mindenki pozitív élményekkel gazdagodva ment haza.

Esélyórák

Érzékenyítő csoportunk tagjai: egy kerekesszékes, egy látássérült, egy Asperger-szindrómás munkatárs és a csoport koordinátora.

A pályázat keretében Komlón eddig két Esélyórát tartottunk, a Pécsi Szakképzési Centrum Komlói Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája, Szakiskolája és Kollégiumában egészségügyi és szociális szakgimnazisták részére. Az elsőn 20, a későbbi órán 22 tanuló vett részt. Külön érdekesség volt, hogy mindkét esetben leendő szakmabeliekkel dolgozhattunk együtt, ezért igyekeztünk, hogy minél gyakorlatiasabbak legyenek a foglalkozások.

Az órákat rövid bemutatkozással kezdtük, és lehetőséget adtunk a diákoknak kérdések megfogalmazására. A hangulat oldásához segítségül hívtuk az általunk összeállított kérdéssort és a „Befejezetlen mondatokat”, amelyek gördülékenyebbé tették a beszélgetést és ötleteket adtak újabb kérdésekre. Nagyon meglepődtek például azon, hogy képesek voltunk diplomát szerezni, munkát találni.

A látás-és mozgássérültek kísérésének bemutatása konkrét tapasztalatokat nyújt a kísérés helyes módjairól, és ennek kapcsán beszélgettünk arról is, hogy az épített környezetben mi okozhat nehézséget. Ezt követően a kerekesszékből kiültetést mutattuk be, kihangsúlyozva a kommunikáció, kérdezés fontosságát.

A zárókör előtt újabb játék következett bekötött szemmel, amelyben megtapasztalhatták a bizonytalanság, egymásrautaltság érzését.

Mindkét óra végén nagyon sok kedves visszajelzést kaptunk. A legtöbben hasznosnak, tanulságosnak találták az érzékenyítést, és szakmai szempontból is fontos információkat kaptak.

Látássérült kísérés alapjainak elmondása Mozgássérült kísérése
Játékok kipróbálása, amik a látássérültek minden napjait érzékeltetik Látássérült kísérése

2018. decemberében a szigetvári Zrínyi Miklós Gimnáziumban jártunk, 27 kilencedikes gimnazistának tartottunk esélyórát. Az órát bemutatkozással kezdtük: összefoglaltuk röviden a KEREK VILÁG ALAPÍTVÁNY tevékenységeit, majd magunkról mondtunk néhány mondatot. Modelleztük a látássérült emberek kísérésének módját, s közben megbeszéltük, mire fontos odafigyelni. Lehetőséget adtunk a tanulóknak, hogy kipróbálhassák, milyen látássérültnek lenni, így egymást is kísérhették szemtakarók segítségével, illetve más játékokon keresztül szemléltettük a látássérülést, és azt, hogy mennyire lényeges – nemcsak a látássérültek esetében – az egymás iránti bizalom.

A kísérés után Asperger-szindrómával kapcsolatos miniszituációkat osztottunk ki a gyerekeknek, és munkatársunk beszélt az autizmus-spektrumról, saját tapasztalatairól.

Majd kerekesszékes kolléganőnk segítségével betekintést nyújtottunk a mozgássérült személyek kísérésének módjába. Két-két diák segítőként részt vett kolléganőnk kerekesszékből való kiültetésében, továbbá kipróbálhatták a mechanikus kerekesszéket ők maguk is. A gyakorlat végén irányított beszélgetést kezdeményeztünk a már általunk korábban megfogalmazott kérdések segítségével.

Az esélyórát zárókörrel fejeztük be, ahol visszacsatolást kaptunk mind a diákok, mind pedig a jelenlévő tanárnő részéről. Nekünk is tanulságos volt az óra, és a kezdeti megilletődöttség ellenére kedves visszajelzéseket adtak, mi is jó élményekkel jöttünk haza.

Mozgássérült kisegítése a kerekesszékből Látássérült kísérését bemutató  játék

2019. áprilisában a nagyharsányi Református Általános Iskola könyvtárában 5. osztályosoknak tartottunk Esélyórát. Ők 25-en voltak, és előre elterveztük, hogy sokat fogunk velük játszani.

Először A KEREK VILÁG ALAPÍTVÁNY tevékenységeiről beszéltünk, majd a tapasztalati szakértők is bemutatkoztak.

Ezután a helyszínre szabott szituációs játékot vettünk elő: képzeljék el a gyerekek, hogy mozgássérült kolléganőnk iskolakönyvtárosként szeretne itt dolgozni. A gyerekek feladata az volt, hogy gondolják át, megvalósulhat-e ez az ebben a könyvtárban, ahol épp vagyunk, és szervezzék meg, milyen segítségre lenne szüksége ahhoz, hogy el tudjon a faluba jutni munkája elvégzéséhez. Az eredmény az lett, hogy sem a buszközlekedés nem megoldható, és az iskola és a könyvtár sem akadálymentes. A gyerekek azonban nagyon aktívak voltak, tele jó ötletekkel, és remekül ráéreztek arra is, hogy kerekesszékes kollégánktól kérdezzenek, ha valamire nem tudják maguk a választ.

Az óra következő részében az autizmusról volt szó, és Asperger-szindrómával élő munkatársunk beszélt gyerekkoráról, munkájáról, irányított kérdések segítségével.

A látássérült személyek kísérése sem maradt el, amelyet a modellezés után maguk is kipróbálhattak bekötött szemmel. Megbeszéltük azt is, mire fontos odafigyelni akkor, ha egy látássérült emberrel találkoznak az utcán.

A kísérést követően két csoportra osztottuk az osztályt. Az egyik csoport különféle játékot próbált ki: puzzle-kat, segédeszköz-memoryt, illetve bekötött szemmel az érzékelést fejlesztő Montessori játékokat. Közben a másik csoport a látássérült kolléganő és az osztályfőnök segítségével a braille-írást gyakorolhatta, olvashatta.

Az óra végén a zárókörben rengeteg kedves visszajelzés érkezett.

Eszközbeszerzés

Az EFOP-3.1.6-16-2017-00007 „A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése a KEREK VILÁG ALAPÍTVÁNY Iskolájának szakmai fejlesztésével” elnevezésű pályázat keretein belül informatikai, kommunikációs, és speciális eszközök beszerzésre is sor került. Alapítványunk a következő eszközökkel gazdagodott: Tobi készülék, Multifunkciós Nyomtatók, Think Padok, Laptopok, asztali számítógépek, fényképezőgép- és állvány, Trambulin, láncos egyensúlyozó, érzékelő korongok, speciális hinta, mászóvár, és mindemellett kialakításra került egy Snoezelen eszközökkel felszerelt terápiás szoba is.

Montázs a beszerzett eszközökről